Young Chef Olympiad 2019

One of our brightest RACAteers Chef Mona Ramouni, currently a Chef-in-Training at the Academy is participating in the prestigious Young Chef Olympiad competition taking place in India at the end of January 2019.

Chef Ramouni has been training for the past 4 months in preparation for the competition. She participated in HORECA 2018 in the Junior Chef Competition and won a Gold Medal. She was alsopart of the kitchen team in the gala dinner that took place in the Academy with 2* Michelin Chef Sang Hoon Degeimbre from l’Air de Temps.

She also spent time in Chef Sa’ad Al Fawadleh’s kitchens at the Four Seasons Hotel Amman, training at La Capitale under the professional guidance of Chef Mutaz Zayed.

During her preparations and hard work, she has had the support of the entire Academy and most importantly, her direct supervisor, our Alumni and Culinary instructor, Chef Christopher Topsy, who will accompany her to the competition for further support.

طالبتنا المميزة الشيف منى راموني، الموجودة حاليا في الأكاديمية الملكية لفنون الطهي كطاهي متدرب ستشارك في المسابقة العالمية أوليمبياد الطهاة الصغار الكائن في دولة الهند، في آخر الشهر الحالي من عام 2019.

على مدار الأربع أشهر الماضيات و لهذا اليوم، ما زلت منى تشحذ أدواتها و مهاراتها استعدادا للمسابقة. شاركت ضمن استعداداتها في مسابقة هوريكا المحلية لعام 2018 و فازت بميدالية ذهبية من بين كل المتسابقين في فئتها. و ساهمت مع فريقها في تحضير العشاء الخيري الذي أقيم في صرح الأكاديمية بإشراف الشيف البلجيكي سانج هون ديجيمبري الحاصل على نجمتين ميشيلين.

و قضت أيضا وقتا في مطابخ الشيف سعد الفواضلة في فندق الفورسيزنز عمان، و تدربت في مطعم لاكابيتال تحت إشراف و دعم الشيف معتز زايد.

حازت خلال تحضيراتها و عملها المجتهد على الدعم الكامل من الأكاديمية و بالأخص من مشرفها خريج الأكاديمية و الشيف التعليمي كريستوفر توبسي الذي سيستمر دعمه لها و ذلك بمرافقته لها إلى مكان المسابقة

 

 

Our affiliates